سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیکن برتر

نظر

استفاده از سرویس های اختصاصی و حتی کامپیوتر سرویس دهنده مجازی در بهبود سرعت وب سایت تاثیر ویژه ای دارد و به مراتب هزینه آن هم در مقایسه با پنل های هاست بالاتر است .ناگفته نماند که سرویس های هاست نیز در انواع مختلفی ارائه می شوند برخی از آنها به صورت اشتراکی با تعداد دامنه های بالا می باشد و برخی دیگر که به نام هاست های ویژه و حرفه ای نام برده می شوند تعداد دامنه های متصل شده به آن محدود و منابع سخت افزاری طبق استاندارد و نیاز بین پنل ها تخصیص شده است.
وب سرور

وب سرور – Web-Server نوعی از سرویس دهنده ها می باشد که برای سرویس دهی و پاسخگویی به مرورگر وب می باشد و صفحات درخواستی و یا فایل ها را در پروتکل HTTP ارسال می کند .

در واقع Server مسئول قبول کردن درخواست‌های http (همان صفحات وب ) از کلاینت ها است و پاسخ‌ها را به همراه یک سری اطلاعات به آنها پست می‌کنند. این پاسخ‌ها همان صفحات Html هستند. بطور مثال اگر در صفحه مرور گرتان آدرس https://wenet.website/index.php را وارد کنید، یک درخواست به دامنه‌ای که نامش Venet.ir است، فرستاده می‌شود سپس Server صفحه index.php را اجرا کرده و خروجی آن را برای مرورگر شما ارسال می کند.

چندی است VDS  و همینطور سرور مجازی چیست یا vps چیست جای خود را در میان واژگان IT پیدا کرده است. سرور اختصاصی مجازی (virtual dedicated server)  نوعی ماشین (سرور) مجازی است که از منابع سرور فیزیکی استفاده می کند.در این نوع سرویس منابع سرور فیزیکی از جمله RAM  و CPU به طور کاملا اختصاصی برای VDS کنار گذاشته میشوند. در VDS هر سرور مجازی دارای یک سیستم عامل کامل و مستقل است که امکان reboot شدن را هم دارد. با اینکه تقسیم بندی و جداسازی منابع سرور و تبدیل آن به چند سرور مجزای مجازی از زمان کامپیوترهای main frame  و mid-range نظیر IBM AS/400 انجام میشده اما امروزه با تکامل نرم افزارهای مجازی سازی (Virtualisation) قابل نصب روی کامپیوترهای شخصی بیش از پیش متداول شده است.