سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیکن برتر

نظر

داستان نسخه اول God of War شروعی عجیب دارد. کریتوس در بالای بلندترین کوه یونان ایستاده و می گوید : «ایزدان من را رها کرده‌اند. دیگر هیچ امیدی وجود ندارد». کریتوس پس از ده سال کابوس‌های بی وقفه تصمیم به خودکشی میگیرد و در همین لحظه بازی فلش بکی به سه هفته گذشته می‌خورد. کریتوس در سفری که در پیش داشت از دریای اژه عبور کرد و در آنجا با گروهی از سربازان و اژدهایی 9 سر به نام هایدرا رو برو شد. برای از بین بردن هایدرا ، پوسایدون به کریتوس جادویی به نام خشم پوسایدون را اهدا می کند تا با کمک آن بتواند هایدرا را نابود کند. وقتی کریتوس به ناخدای کشتی می رسد هایدرا او را می بلعد. بعد از جنگی سخت بین کریتوس و هایدرا کریتوس موفق می شود فک او را بشکند و او را بکشد. سپس کریتوس وارد دهان هایدرا شده و ناخدا را پیدا می کند ناخدا از کریتوس تقاضای کمک می کند ولی کریتوس کلید کابین او را برداشته و ناخدا را به داخل گلوی هایدرا پرت می کند

 

 

پس از موفقیت خدای جنگ 1 شرکت سونی در حالی که چند ماهی از عرضه کنسول PS3 گذشته بود ، بازی God of War 2 را برای پلی استیشن 2 منتشر کرد. عنوانی که تقریبا از هر جهت نسبت به شماره اول پیشرفت کرده و یک شاهکار بی بدیل بود. در خدای جنگ 2 همچنین مهم ترین حقیقت سری فاش می‌شود. جالب اینکه این بازی را کوری بارلاگ انیماتور ارشد نسخه اول را کارگردانی کرد. بارلاگ همچنین یکی از نویسندگان بازی بود و بسیاری بر این باورند او با شایستگی جای خالی دیوید جفی را پر کرد و یک بازی فوق العاده را در اختیاران مخاطبان خدای جنگ قرار داد. بارلاگ مدتی بعد سونی را ترک کرد هرچند سال ها بعد به این کمپانی بازگشت و نسخه 2018 این بازی را نویسندگی و کارگردانی کرد. عنوانی که پرفروش ترین نسخه تا به امروز نام گرفت. خب ، با گفتن این مقدمه کوتاه حالا نوبت آن رسیده تا به سراغ داستان بازی خدای جنگ 2 برویم. زئوس به همراه بقیه ی خدایان به لبه ی بالای کوه می آیند و پایین را نگاه می کنند. تایتانها به رهبری کریتوس در حال بالا آمدن از کوه المپ هستند . کریتوس نیز در پشت گایا ، شمشیر المپیوس را بر زمین کوبیده و رو به سوی خدایان فریاد می زند: “زئوس پسرت بازگشته، من با خودم نابودی المپوس را آورده ام “. سرنوشت کریتوس و خدایان یونان را در داستان خدای جنگ 3 دنبال کنید.

 

گیم پلی بازی مشابه نسخه پیشین سری می باشد. تمرکز گیم پلی بازی بر مبارزات بر پایه کمبو ها می باشد که توسط سلاح اصلی کریتوس -شمشیر های آتنا- و سلاح دیگری که در طول بازی به دست می آید قابل اجرا است. رویداد فوری با درخواست انجام سریع کنش های مختلف با کنترلر را برای شکست دادن دشمن بزرگ یا غول آخر دارد ، در بازی وجود دارد. بازیکن توانایی استفاده از چهار قدرت جادویی و یک ارتقا دهنده قدرت به عنوان گزینه های انتخابی مبارزات در اختیار دارد. بازی همچنین دارای عناصر پازل و سکو و پرش است. در مقایسه با نسخه پیشین ، خدای جنگ دو دارای پازل های بهبود یافته تر و چهار برابر رئیس(باس فاست) بیشتر نسبت به نسخه اول است.

خدای جنگ به عنوان یکی از بهترین بازی های تمام دوران و همچنین به عنوان یکی از بهترین دنباله های بازی ویدیوئی که تا کنون ساخت شده است مورد تحسین قرار گرفت و بازی در مراسم جایزه اهرمک طلایی در سال 2007 به عنوان "بهترین بازی سال پلی استیشن" انتخاب شد. در سال 2009 ، آی‌جی‌ان بازی را به عنوان دومین بازی برتر پلی‌استیشن 2 ثبت کرد. آی جی آن و گیم‌اسپات هر دو بازی خدای جنگ دو را آخرین شاهکار عصر پلی‌استیشن 2 در نظر می گیرند. در سال 2012 ، شبکه کمپلکس بازی خدای جنگ 2 را بهترین بازی ویدئویی پلی استیشن 2 در تمام دوران ها نامید. بازیپتبدیل به پر فروش ترین بازی بریتانیا در هفته اول انتشار شد و تا 4?2 میلیون نسخه فروش پیش رفت. بازی به عنوان چهاردهمین بازی پرفروش پلی‌استیشن 2 در تمام دوران ها قرار گرفت. خدای جنگ 2 و خدای جنگ 1 به صورت ریمستر در 17 نوامبر 2007 به عنوان نسخه کالکشن خدای جنگ برای پلی‌استیشن 3 منتشر شد. نسخه ریمستر بازی دوباره در 28 آگوست 2012 در عنوان خدای جنگ ساگا برای پلی‌استیشن 3 منتشر شد. در فوریه 2013 نیز یک رمان از بازی به انتشار رسید.