بازی Tannenberg, جنگ جهانی اول که به آن «نبرد بزرگ» نیز گفته میشود، بدون شک یکی از خونینترین و وحشتناکترین جنگهای تاریخ بشریت است. مرگ حدود 17 میلیون نفر و زخمی شدن 23 میلیون تن علاوه بر وجه تراژیک خود، باعث ظهور دورانی تاریک برای بشریت شد که همراه با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بود. به طوری که ترکشهای آن خود از دلایل آغاز دومین جنگ جهانی، خونبارترین نبرد تاریخ شدند. با این حال به دلیل کمبود فاکتور هیجان در جنگجهانی اول و استفاده از سلاحهای بسیار ابتدایی و حتی شمشیر و تبر در طی آن، کمتر شرکتی تا به حال جرئت ساخت اثری واقعگرایانه را در این ستینگ داستانی داشته است. قرار گرفتن در خندقی خیس به مدت طولانی و شلیک به دشمنان با تفنگی که هر دو ثانیه یکبار نیاز به کشیدن گلنگدن دارد در اذهان بسیاری از بازیکنان و حتی شرکتها دقیقا در نقطه مقابل سرگرمی قرار داشته و تجربهای خسته کنندهاست. حتی استودیوهایی همانند Dice که پیش از این اقدام به ساخت بازیهایی مرتبط با جنگجهانی اول کردهاند نیز در توسعه اثر خود واقعیتهای تاریخی را کنار گذاشته و تنها سعی در ارائه گیمپلی مهیج داشتهاند و به همین دلیل نیز محصول پایانی، بیشتر شبیه عنوانی با مبارزات مدرن و به همراه لایهای گرافیکی از جنگجهانی اول شده است.
اما با وجود عدم علاقه دیگر شرکتها به ساخت بازیهای مبتنی بر جنگجهانی اول، استودیو هلندی M2H نهتنها یکی از موفقترین آثار مبتنی بر این دوره در سالهای اخیر را توسعه داده است، بلکه هدف کلی خود شرکت را نیز انتشار عناوین واقعگرایانه مرتبط با جنگجهانی اول نهاده است. پس از عملکرد قابل قبول Verdun، اولین عضو سری کاملا آنلاین 1914-1918 که به طور تخصصی به نبردهای مختلف این بازه زمانی میپردازد، حال سازندگان با بازی جدیدی برگشتهاند. این محصول جدید Tannenberg نام دارد و بر اساس جبهه شرقی جنگ ساخته شدهاست و درواقع نام مکانی در کشور رومانی است. اما آیا سازندگان توانستهاند علاوه بر دقت تاریخی، اثری ارائه دهند که به عنوان یک مدیای متمرکز بر سرگرمی، کاربران را درگیر خود کند و در طولانی مدت بتواند با رقبای قدری همانند Insurgency رقابت کند؟ جواب سوال مذکور مثبت است و عنوان مورد نقد برای طرفداران ژانر شوتر اولشخص واقعگرایانه بدون شک جذاب است. با این حال فرمول پیادهسازی شده ایراداتی نیز دارد.
برخلاف باور عموم (البته در صورت داشتن مقداری مطالعه تاریخی)، جبهه شرقی جنگ جهانی اول اصلا مشابه نوع غربی آن نبود و به جای خندقهایی به درازای چند کیلومتر، ارتشهای دشمن در زمینهای باز و بسیار بزرگ به مقابله با یکدیگر میپرداختند و به همین دلیل نیز ارزش برنامه ریزی استراتژیکی و عدم تکیه بر تعداد نیروهای در دسترس، بیش از پیش اهمیت خود را نشان میداد. Tannenberg نیز بر همین اساس موفق شده است فرمولی نوین نسبت به نبردهای زمینگیر و بسیار آهسته بازی قبلی شرکت، یعنی Verdun، ارائه کند. اینبار نقش جایگیری در جانپناهها و انتظار برای حرکتی کوچک و شلیک به طرف آن نقطه کمتر شده و در عوض تمرکز بیشتری بر روی مانوردهی در نقشههای بسیار بزرگ زمینهای منتهی به لهستان و رومانی قرار داده شده است؛ و به همین دلیل نیز اساس بازی از پیشرویهای یکجانبه، به پیشرویهای چندجانبه و حفظ محیطهای استراتژیکی تغییر یافته است.