سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیکن برتر

نظر

با وجود این که بهترین نسخه‌های سری God Eater، پورت نسخه‌های قابل حمل برای کنسول‌های خانگی به حساب می‌آید، اما «شرکت بندای نامکو» به ساخت قسمت‌های جدید با هدف پیشرفت و ارتقاء تجربه کلی سری ادامه داده و این بار به بهانه ایجاد تغییرات بنیادی در پایه‌های سری، بازی God Eater 3 را به طور اختصاصی برای نسل هشتم توسعه داده است. فرنچایز «گاد ایتر» که زیر شاخه سبک Action RPG محسوب می‌شود، همواره در سایه عناوین بزرگی همچون Monster Hunter قرار گرفته است. آثار پیشین عمدتاً از مشکلاتی همچون تکراری شدن، کمبود محتوا و عملکردی ضعیف‌تر نسبت به رقبا رنج می‌بردند. حال زمان بررسی سومین عنوان از این فرنچایز محبوب رسیده است و باید دید آیا موفق به سربلند ساختن سازندگان خود می‌شود یا خیر.

بررسی بازی God Eater 3

گاد ایتر 3 داستان دنیای پسا آخرالزمانی Ashlands را روایت می‌کند. سرزمینی که طوفان‌های پیاپی خاکستر، آن را در معرض نابودی بیشتر قرار داده‌اند. عبور و مرور روی سطح زمین  به واسطه هوای آلوده و موجودات عظیم الجثه‌ای که Aragami نامیده می‌شوند، برای انسان‌های عادی امری غیر ممکن است. در این میان، بشر به دنبال  ایجاد  راه حلی در جهت مقابله با تهدید «آراگامی‌ها»، اسلحه‌ای با نام Adaptive God Eater یا آن طور که بازی این افراد را صدا می‌کند، AGE خلق کرده است. این اشخاص که عمدتاً از میان گروه‌های نوجوان انتخاب می‌شوند، توانایی مقابله با آراگامی و خطرهای موجود در دنیای آلوده را دارند.

 اما در مقابل این سطح از قدرت و توانایی‌، مبارزان نترس داستان در اسارت بشر قرار داشته و به نوعی همانند یک برده، باید از اوامر روزمره اربابان خود پیروی کنند و در غیر این صورت، جان خود را از دست خواهند داد. موضوع کلی گاد ایتر 3 درباره رهایی یافتن از چنگال بی عدالتی و ایجاد زندگی آزاد است که در حین روایت، صدها پند اخلاقی مختلف به بازیکن گوشزد می‌شود تا یادآور این نکته شود: AGEها هنوز هم عواطف انسانی دارند و نباید به آن‌ها به چشم یک سلاح نگاه کرد.