سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازیکن برتر

نظر

بخش زیادی از خدمات تلفن‌های همراه، پولی هستند. این بدان معنی است که اگر گوشی ما اعتبار کافی نداشته باشد، نه می‌توانیم از اینترنت استفاده کنیم، نه به کسی زنگ بزنیم و نه حتی یک پیامک خشک و خالی ارسال کنیم.

بنابراین، شارژ کردن تلفن همراه، یکی از کارهایی است که باید در آن حرفه‌ای باشیم و تمام روش‌های موجود برای این کار را بدانیم. در این مقاله به سراغ بهترین روش‌های خرید شارژ موبایل می‌گردیم. با ما همراه باشید.

روش اول: استفاده از کدهای دستوری (USSD)

کدهای دستوری، روشی ساده برای خرید شارژ تلفن همراه به شمار می‌روند. تنها کاری که باید در این زمینه انجام دهید، شماره‌گیری این کدها و خرید شارژ موبایل است. البته استفاده از این روش، نکته‌های مثبت و منفی خاص خودش را دارد که برایتان می‌گوییم:

 

کاربردی ترین کدهای دستوری ایرانسل ، همراه اول ، رایتل ، موسسات ، بانک ها ، و …

بهتر است در ابتدا کمی در مورد این کدها توضیح دهیم .

( USSD ) Unstructured Supplementary Service Data یا همان ارسال از طریق کد دستوری یک روش ارسال پیام در شبکه GSM است و در واقع این روش را می توانیم یک روشی بدانیم که موجب برقراری ارتباط بین شبکه و گوشی می شود یا برعکس .

پیغام های USSD همواره بین یک * و # قرار دارند  و بدین ترتیب از شماره‌های تلفن تمیز داده می‌شوند. در ادامه باید بگوییم استفاده از این کدها مزیت مهمی نیز دارد و یکی از مزیت های مهم آن بدون استفاده کردن از اینترنت است این ویژگی موجب شده است تا محبوبیت زیادی بین مردم ایران پیدا کند . در بستر USSD به نسبت SMS و GPRS دارای پایداری و اطمینان بیشتری است به همین علت توانسته است موفقیت پذیر باشد .

نکته ای که لازم است در این قسمت بدانید این است که یک پیام USSD می‌تواند در حدود 182 کاراکتر را دارا باشد که با توجه به اینکه این کاراکتر ها محدودیت هستند ولی بازهم سرعت بالاتری نسبت به اس ام اس داشته است . ما در ادامه سعی کردیم این کدها را به تفکیک برای شما عزیزان مشخص کنیم تا بتوانید در مواقع ضروری از آنها استفاده کنید